Ett gammalt ordspråk brukar lyda ”syns du inte så finns du inte”, mycket av det stämmer än idag. Men den stora skillnaden för alla näringsidkare och entreprenörer idag är att man numera behöver synas online för att finnas. Ett varumärke, oavsett bransch eller nisch, har inget framtida existensberättigande om de inte finns online och framför allt driver sin egen e-handel.

Att sälja i egen e-handel vs hos multi stores online

De flesta befintliga varumärken som inte har egna försäljningskanaler online säljer enbart via återförsäljare eller så kallade multi stores. En av nackdelarna med att enbart jobba efter den strategin är att man dels missar intäkt i form av ökade marginaler men än viktigare för all D2C e-handel är att bygga ett starkt varumärke med en egen relation till slutkunden.

Det finns såklart jättemånga fördelar med att sälja sina egna produkter utöver kraftigt ökade marginaler och att komma närmre kunden. Det kan till exempel vara så att man blir mer direktexponerad för feedback på sina produkter och även kan ställa följdfrågor till sina kunder. Men den kanske främsta anledningen är att man också får full kontroll över hur sitt varumärke uppfattas och ser ut online. Man behöver inte heller slåss om rampljuset bland tusentals andra produkter hos en återförsäljare.

Inspireras och lär av andra företag

Att titta på hur andra aktörer i andra branscher som inte direkt konkurrerar med din egen verksamhet kan vara ett bra tips, läs mer i denna artikel för att hitta mer inspiration om vilka varumärken som verkligen lyckats med sin strategi inom D2C-försäljning.

Allt viktigare att satsa på D2C istället för B2B

Allt fler företag har en ny strategi för sin försäljning, man viktar över mer mot ”D2C” (direct to consumer eller direkt till konsument) istället för ”B2B” (business to business). Som tidigare nämnt är det en viktig strategi men för att lyckas krävs mer än en produkt och en målgrupp. Att välja rätt redskap, eller plattform som är en vanligare benämning i sammanhanget, är A och O. Skillnaden mellan olika aktörer kan verka liten och betydelselös men för dig som är seriös är lite research verkligen värt mödan.

Entreprenörer som är duktiga på att jobba sina försäljningsargument mot konsument kommer ha det lättare med D2C. Att hitta rätt ambassadörer för att nå ut, att genomföra kostnadseffektiva tech-investeringar och att hela tiden jobba med att förbättra både sin idé och sin produkt är nyckelfaktorer för att lyckas inom e-handel.

När du hittat rätt i djungeln av strategier och produktutveckling är det dags att sätta e-handelsteamet i arbete (även om teamet än så länge bara består av dig) genom att börja skala upp businessen. Lycka till!

namitha.sex rajwap.me porn wapi com my telugu wap.net hotindianporn.mobi bf video kerala girls x videos onlyindianporn2.tv gangbag video mp4moviezcom freeindianporn3.com bengali naked girl indian sexsi vidio rajwapsex.com skymovieshd.in
aunty hot boobs pic bananocams.com bangla movie blue film teen sex bengali anybunny.mobi indian xxx mp4 video blue sexy film onlyindianporn2.com nayanthara nude hyderabad porn videos sexo-vids.com sunny leon interview kannada heroines sex apacams.com sex video xxxnx
kannada sex new video kashtanka.tv mayanthi langer hot bengali bf sexy video mobiporno.info xvideos call girl xxx video sexy justindianporn.me hangama.com www indian sex free download javmobile.mobi kiara advani porn xnxx heroin freeindianporn3.com juhi chawla ki sexy film